Fri frakt & Retur/ Snabb leverans / Fri retur

Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller då Supreme Padel Norden AB tillhandahåller padelprodukter från hemsidan https://spadel.se till privatpersoner. 

  1. Om Supreme Padel Norden AB
  • Företagets organisationsnummer är 559319-8491 och har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Siloplatsen 8, Nacka.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en automatisk orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 1-4 dagar beroende på lagertillgång. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från det att vi skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen.
  • Våra försändelser skickas som regel spårbart med DHL. Mindre försändelser och/eller beställningar kan komma att skickas som varubrev med PostNord. Från 1 november 2021 sker en förändring gällande Varubrev Sverige. De brev som inte får plats i mottagarens postlåda/fastighetsbox, kommer i de flesta fall lämnas vid dörren/postlådan och mottagaren får en avisering om att detta skett. I samband med övergår ansvaret för försändelsen till mottagaren. 
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected] Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund har du rätt att häva köpet.
  • Upptäcker du skador på paketet ska detta  omedelbart anmälas  till postkontoret eller annan transportör och en skadeanmälan ska upprättas. Hämta aldrig ut ett skadat paket! Krävs det att du öppnar paketet för att upptäcka skadan, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
  • Om paket ska lösas ut ska detta ske inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Du får alltid (med undantag av varubrev) en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post eller SMS. Om du inte hämtar ut paketet har vi rätt att debitera dig en avgift från 149kr+moms i enlighet med punkten 6 nedan. 
  1. Priser och erbjudanden
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms om inget annat anges.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Samtliga erbjudanden och priser som visas på hemsidan gäller enbart vid försäljning från Supreme Padel Norden AB till privatpersoner. Vid försäljning till företag kan andra villkor och överenskommelser komma att gälla. Samtliga produkter är avsedda för privat bruk och får inte användas för kommersiella syften utan Supreme Padel Norden ABs skriftliga godkännande.

  1. Ångerrätt, returer och återbetalning
  • När du handlar på webbplatsen www.sPadel.se har du enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt där du kan meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera produkten till oss. Ångerrätten gäller från den dag du tar emot produkten. (Ångerrätten gäller ej specialprodukter). Du måste efter mottagandet hantera produkterna så att det går att fastställa vilka produkter det är samt vilka egenskaper och funktioner de har.

    5.1 Vid nyttjande av din lagstadgade ångerrätt:
  • För att hävda ångerrätten ska du entydigt meddela oss detta inom 14 dagar efter att produkten mottagits. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Vi förväntar oss att du omedelbart skickar tillbaka produkterna och du måste skicka dem inom 14 dagar efter att du har meddelat att du har ångrat dig.
  • Vid utövande av ångerrätten betalar Du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Du har mottagit varan samt under returfrakten.
  • Ibland kan Vi erbjuda fri retur för vissa varor. Det är gratis returfrakt om du lägger en ny beställning inom 24h från din returregistrering, annars tillkommer en returavgift på 79 kr.
  • Varan ska vara i nyskick, skickas väl emballerad, och i originalkartong. Det innebär bl.a. att eventuella etiketter på kläder ska finnas kvar, plast på padelracken ska vara intakt, och förseglingen på bollrör ska vara fullständig. Om varan inte returneras i godtagbart skick har Vi rätt att ta ut en kostnad för hantering av osäljbar produkt. 
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Undantag från den lagstadgade ångerrätten
    På vissa varor finns ingen ångerrätt, du kan även mista din ångerrätt.
    Följande produkter är undantagna ångerrätten:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Produkter där försegling och/eller plombering har brutits.
  • Produkter som uppenbarts har använts och inte längre är möjliga att försälja.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

5.3 Returer utöver den lagstadgade ångerrätten

  • Supreme Padel (sPadel.se) erbjuder fri retur i 30 dagar. 
  • Om du ångrar köpet ska produkterna skickar tillbaka till oss med samma transportör som har levererat försändelsen till dig, om inte annat skriftligen överenskommits med Supreme Padel.
  • Skadat eller saknat originalemballage kan leda till en värdeminskning av varan. Vi rekommenderar därför att samtliga varor returneras i originalemballaget för att du ska vara säker på att hela summan återbetalas till dig. 
  • Vi förväntar oss att du omedelbart skickar tillbaka produkterna och du måste skicka dem inom 7 dagar efter att du har meddelat att du har ångrat dig.
  • Vid utövande av returrätten betalar Du returfrakten.
  • Ibland kan Vi erbjuda fri retur för vissa varor. Det är gratis returfrakt om du lägger en ny beställning inom 24h från din returregistrering, annars tillkommer en returavgift på 79 kr.
  • Du står även för skicket på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Varan ska vara i nyskick. Det innebär bl.a. att eventuella etiketter på kläder ska finnas kvar, plast på padelracken ska vara intakt, och förseglingen på bollrör ska vara fullständig.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    OBS! Vi accepterar inga paket som skickas mot efterkrav eller liknande.

5.4 Återbetalning

  • När vi erhållit produkten inspekteras varan, och därefter återbetalar vi det belopp som du har betalat till oss vid köpet. Detta sker alltid i enlighet med samma betalningsmetod som har använts vid köpet. Om du exempelvis har använt betalkort återbetalas beloppet till det kort som har använts vid köpet. 
  • OBS! Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Det sker om produktens värde har minskat på grund av 
    • att du har använt produkten, 
    • den har skadats under tiden du har ansvarat för den, 
    • du har hanterat produkten på något sätt som inte var nödvändigt för att fastställa vilka produkter det är samt vilka egenskaper och funktioner de har,
    • du inte har uppfyllt begränsningarna i ångerrätten avseende försegling, produkttyp mm.
  1. Avgift för ej uthämtad försändelse
  • Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning kommer detta leda till högre kostnader för oss/dig och då blir vi tvingade att ta ut en extra avgift. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka de frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. OBS! Nedan avgifter gäller per paket! Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.
  • Om köpet är under 300kr + moms debiterar vi 149kr + moms för returfrakt och hantering.
  • Om köpet är över 300kr + moms debiterar vi 349kr + moms för returfrakt och hantering.
  1. Garanti, reklamation och klagomål
  • Det är alltid garanti på de produkter du köper (6 månader om inget annat anges). 
  • Om det avgörs att det är ett fabrikationsfel på produkten är vårt mål att ersätta din produkt med en ny likadan. 
  • Har din produkt utgått från sortimentet försöker vi alltid att ersätta med en annan nyare variant av produkten. 
  • Undantagna från garantin är: 
    • produkter som kallas förbrukningsartiklar t.ex. grepplindor, konfektion, bollar med mera. Är du osäker kontaktar du oss på [email protected] och 
    • produkter med förslitningsskador. 
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • En reklamerad vara kan ta mellan 3-6 veckor att behandlas.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

8. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

10. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

11. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Supreme Padel Nordic AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Supreme Padel Nordic AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 11.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 11.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    11.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Kort, Klarna, Swish.
  • 11.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
  • 11.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 11.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 11.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 11.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 11.8 Ansvarig för dataskydd
    Supreme Padel Nordic AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

12. Nekad beställning

  • Supreme Padel förbehåller sig rätten att neka en beställning och har ingen skyldighet att ingå avtal om försäljning. Bindande köp ingås först när du får en slutgiltig orderbekräftelse samt kvitto och/eller följesedel från oss.
  • Om din beställning nekas kommer du att informeras om det via ett e-postmeddelande som skickas till den e-postadress som du angav vid beställningen. När vi meddelat att vi nekat dig att handla hos oss gäller beslutet dig oavsett profil eller mailadress. Det är inte tillåtet att på något sätt försöka kringgå detta beslut. t.ex.  genom att handla i annans namn. 

13. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

14. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.